Facebook Instagram Pineterest      Payment methods

Köpvillkor

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när JellyBean AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av JellyBeans databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i te x angivelse av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Det är som kund, din skyldighet att ta del av våra köpvillkor innan beställning.

 

JellyBean AB ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande.

 

 

Pris

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som JellyBean AB inte rår över, te x väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Vid köp utanför EU tillkommer kostnader för ut- och införtullning.

 

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Detta förutsätter att varan finns i vårt lager. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre. 

 

 

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.   

 

 

Transportrisken

Vi står för transportrisken förutsatt att du har undersökt godset och vid en eventuell transportskada fått detta undertecknat på kvittensen av chauffören. Vid reklamation av transportskador måste den signerade kvittensen bifogas. Om godset hämtas ut vid ett utlämningsställe gäller även här att godsets följesedel undertecknas av personen som lämnar ut varan och att följesedeln bifogas vid reklamation. Med transportrisken menas med om varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för transportrisken vid en eventuell retur till oss.

 

 

Icke uthämtad order

Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 160 kr för våra kostnader. 

 

 

Fraktkostnader

Fraktkostnaderna anges automatiskt och den aktuella fraktkostnaden godkänns av kunden när ordern läggs. Fraktkostnaden anges även i orderbekräftelsen som skickas ut via e-post JellyBean AB reserverar sig för felaktigt uträknade fraktkostnader och vi kontaktar dig då inom 2 arbetsdagar. Du har då rätt att avstå, alternativt ändra din beställning.

 

 

Betalning

JellyBean AB redovisar priser inklusie moms. Avgift för frakt och ev fakturaavgift tillkommer enligt ovan. Vid köp utanför EU tillkommer kostnader för ut- och införtullning.

 

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

 

 

Bank/Kreditkort

För dig som har VISA/Mastercard/Eurocard.

JellyBean AB är ansluten till DIBS och betalningarna med kreditkort är säker och certifierad. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Vi använder oss av 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering vilket innebr att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Vi lämnar inte ut eller säljer vidare adresser.


Faktura/Delbetalning

Du kan även välja att via Klarna, betala med Faktura eller Delbetalning, läs mer på https://klarna.com/sv/handla-med-klarna.

 

Förskottsbetalning

För dig som inte har någon e-post eller inte vill betala med kort över Internet, går det bra att faxa in beställningen på 0431-707 95. Beställningen går iväg från oss då betalningen är registrerad på JellyBeans konto genom betalning på bankgiro 5374-2904.

 

 

Retur och Bytesrätt

Hos oss har du 14 dagars retur- och bytesrätt, efter det att du emottagit varan, med pengarna tillbaka. Detta förutsätter att varan inte är använd eller trasig och återlämnas i originalförpackning med tillhörande packmaterial samt är en lagervara. Ordernummer ska bifogas tillsammans med returen. Du som kund står för returfrakten. 

 

 

Reklamationer

Vid eventuell reklamation eller felexpediering ber vi dig kontakta oss snarast så gör vi allt vi kan för att lösa problemet så snabbt som möjligt.

 

 

Återbetalningar

Eventuella återbetalningar görs till ditt bankkonto, personkonto, bankgirokonto eller betal/kreditkort. Återbetalning sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

 

 

Falska ordrar

JellyBean AB polisamnäler alla falska beställningar, bedrägeri och försök till bedrägeri.

 

 

Sekretess och Säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter så som namn, adress och telefonnummer samt e-post. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Du ger även genom din registrering ditt medgivande till att vi får skicka dig erbjudanden och nyhetsbrev. Du kan avregistrera dig från utskicken när du vill. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post. JellyBean AB kommer inte lämna ut dina uppgifter till tredje part.

 

 

Övrigt

Om någon bestämmelse i avtalet med köparen, inklusive dessa inköpsvillkor, helt eller delvis. blir ogiltiga, påverkar det inte giltigheten av de återstående bestämmelserna. Den helt eller delvis ogiltiga bestämmelsen skall ersättas av ett system vars ekonomiska effekter ligger den ogiltiga bestämmelsen så nära som möjligt.

 

Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på 070-6691101 eller på info@jellybean.se.